Nieuws

Als er geen doel is, maakt het eigenlijk niet uit wat je doet
Waar ga ik mijn tijd aan besteden? Wat maakt dat ik op het einde van de dag tevreden ben over een zinvolle werkdag?” Dat kan

Persoonlijke aandacht en motivatie
Waardering voor medewerkers is effectiever voor prestatieverbetering dan een geldelijke beloning zoals een verhoging of een bonus. Al in 2011 concludeerde onderzoeksbureau McKinsey dat complimenten,

Slecht nieuws is nooit leuk, de juiste voorbereiding maakt het gesprek krachtig
Slecht nieuws is nooit leuk. Niet om te ontvangen en niet om te brengen. Hoe zakelijk de inhoud ook kan zijn, de boodschap raakt meestal

De vragen die je als werkgever aan je werknemer stelt in geval van ziekteverzuim:
Hoe gaat het met je? Wat is de aard van de klacht?* Wat is de oorzaak van de klacht?* Kan ik iets voor je

Mijn medewerker is ziek, wat moet ik als werkgever doen?
Human Vitality staat paraat bij de verplichtingen in geval van ziekte Werkgevers en zieke medewerkers zijn in de eerste 2 ziektejaren samen verantwoordelijk voor de

Situationeel leiderschap
Een leidinggevende kan zijn team van medewerkers op allerlei manieren aansturen. Door sturend op te dragen, een taak te delegeren of ruimte te scheppen voor